Medical Taping

Medical Taping (Medical Taping Concept oftewel MTC) is een methode waarbij elastische tape (CureTape) gebruikt wordt om spieren in hun functie te ondersteunen. Deze CureTape heeft dezelfde rekbaarheid als de menselijke huid en functioneert dan ook als een tweede huid.

De tape kan nat worden zonder zijn functionaliteit te verliezen en heeft een antiallergische lijmlaag. Hierdoor kan de tape probleemloos enkele dagen op het lichaam blijven zitten.

Wat houdt Medical Taping in?

Medical Taping is een revolutionaire behandelmethode in de sportfysiotherapie, die fundamenteel verschilt van conventionele behandelmethodieken. Het wordt met name in de (top-) sport gebruikt en is een ondersteunend middel naast de fysiotherapie. Medical Taping zorgt voor een directe vermindering van de druk, met een herstel van de bloedcirculatie en de lymfeafvoer als resultaat. Hierdoor neemt de pijn snel af terwijl de bewegingsvrijheid behouden blijft.

Medical Taping wordt gebruikt bij:

• het verbeteren van de spierfunctie bij blessures
  • het verminderen van ontstekingen of vochtophopingen (oedeem, maar ook haematomen)
  • houdingscorrecties
  • het dempen van pijn
  • behandeling van klachten door overbelasting (zoals RSI, of een tennis- of golfelleboog).
  • neuro-reflectoire beïnvloeding (het verminderen van uitstralende pijn), bijvoorbeeld bij hoofdpijn
  • preventief tapen om blessures te voorkomen.

Uw klachten laten behandelen met Medical Taping

Tijdens de behandeling bij Doornbos Fysio in Breda wordt met regelmaat gebruik gemaakt van medical taping ter ondersteuning van de behandeling. Afhankelijk van uw klachten zullen wij de medische tape op professionele wijze plaatsen, waardoor u snel resultaat zult voelen. Wanneer de tape de klachten niet verlicht of zelfs versterkt, kunt u de tape te allen tijde zelf verwijderen.

Wilt u meer weten over (sport)fysiotherapie in combinatie met medical taping? Neem dan contact op met Doornbos Fysio middels het contactformulier of door te bellen naar 076 572 00 57.

Deze behandeling kan op alle locaties in Breda en Terheijden worden uitgevoerd. Laat u adviseren door onze deskundige fysiotherapeuten, zodat we samen met u naar een optimaal resultaat kunnen streven.